Thursday, January 13, 2011

Setapak Maju Ke Hadapan.

Assalamualaikum =)

Selamat malam semua. Yang kat oversea tuh, kat malaysia tengah malam sekarang nie. haha. harinie telah belajar sesuatu yang sangat useful in my life. haha. ape dia? jeng. jeng. jeng.

Seperti yang dirancang a few days ago, dieorang plan nak pergi belajar keta. bukan kat institut memandu taw, tapi hanyalah padang kawad UTM. bukan padang kawad jugak, tempat parking kereta depan padang kawad tuh. yang nak belajar kereta, adalah insan-insan nie, emma, azwa dan sopee. cikgu memandu tak terlatih mereka pulak adalah qayyum. mereka berjiwa gigih apabila mereka sanggup sewa kereta semata-mata nak belajar. patut dicontohi ye semangat juang mereka ini. haha. selalu nya, orang sewa kereta sebab nak pergi jalan kan? tapi mereka tidak sama sekali.wakakaka.

Aku dengan miza pulak membuat aktiviti sdn bhd kami. dengan berbekalkan motor sopee yang isi minyak nya tinggal separuh, aku suruh miza ajar aku bawak motor. dulu-dulu, masa duduk dekat rumah anem gendut tali kecapi, aku pernah jugak belajar bawak tapi fail, sebab jatuh. time belajar dengan abah pon same, jatuh jugak. banyak kali jugak belajar dengan abah tapi semua nya tidak mendatangkan hasil. tapi, harinie aku BANGKIT untuk buktikan kat dunia yang aku pernah naik basikal. ape kene mengene dengan basikal? kan bawak motor tuh macam bawak basikal. jadi, bila aku tak tahu nak bawak motor seumpama la, aku tak reti bawak basikal. tapi itu semua autaaaaa. sebab aku da berjaya menunggang motorsikal beroda dua. haha.

Dengan semangat yang jitu, tangan menggigil, mulut menjerit-jerit baca doa, mata terpejam-pejam, finally i got it. macam tak percaya pon ada jugak. sebab its spontaneous. starting tuh memang kecoh abes laa, tapi lelame elok pulak. Alhamdullilah. lepas nie mesti abah bangga dapat anak macam aku. haha. tak sabar nak bagitahu abah esok malam. tadi bagitahu uda pon dia macam tak percaya. macam-macam soalan dia tanya. memang macam polis! haha. siap pesan lagi, 'nanti kau bawak la motor sampai expert, nanti boleh bawak aku round-round pakai motor abah'. apekah? haha.






nie la cikgu menunggang aku. haha.





kereta belajar memandu.






motor belajar menunggang.





angin kuat kot petang nie.





hebat da aku sekarang. bangga dengan diri sendiri.





go emma go !





cikgu gembira anak murid dia da hebat.




tetibe shenot pon belajar kereta.cikgu dia pali.*ehem-ehem :)


Nanti boleh la belajar merempit pulak lepas nie. ade sesape tak yang nak ajar aku merempit? memang soalan nak mintak kaki nie. malam nie, tak ada keje. duduk dalam bilik sahaja. oh! aku join contest gambar dinner. join jerk. at least bole kumpul sijil disamping menambah pengetahuan. :)
En.boyfie mms berjuta-juta hari nie. haha. *tipuuu.
BYE!

1 comment:

  1. woi, kau bru nk blaja bwk motoo0orrr keee...haha..aku njk gelak kan kau..hahahahaha

    ReplyDelete